Ennen uuden projektin aloittamista minun tulisi olla tietoinen asiakkaan värimäärityksistä ja graafisista ohjeista, mutta samalla on otettava huomioon myös seuraavat tekijät värimaailman valinnassa:
Tarkoituksenmukaisuus.
Mitä viestiä väri välittää yleisölle? Millaista tunnelmaa sen on luotava ollakseen sitoutunut brändiin?
Kohdemarkkinat.
Mikä väri erottaa tämän tuotemerkin muista kilpailijoista? Mitä arvoa ja lupausta se tuo kohdeyleisölle?
Johdonmukaisuus.
Yksinkertainen ja johdonmukainen värimaailma vahvistaa tuotemerkki-identiteettiä sekä auttaa saavuttamaan asiakkaiden uskollisuuden, luottamuksen ja kunnioituksen. Vuosien kuluessa väri alkaa edustamaan brändiä.
Koska tuotemerkin värin valitseminen ei ole muodikkuuden harjoittelua, hanki avuksesi ammattimaista graafista suunnittelua.