Vaikka markkinointiasiantuntijat eivät välttämättä ole vastuussa kaikista asiakkaiden kosketuspisteistä, kuten verkkosivustoista, sovelluksista tai fyysisistä myymälöistä, heillä on parhaat mahdollisuudet toimia asiakkaan äänenä ja näyttää tietä näiden kosketuspisteiden jatkuvalle parantamiselle.
Matka asiakaskokemuksen parantamiseen alkaa investoimalla aikaa ymmärtääksesi miten digiajan sukupolvi D lähestyy brändiäsi. Vietä enemmän aikaa tutkien, ostaen ja käyttäen omia tuotteitasi verkossa. Pohdi miten asiakkaasi kulkee digiostosprosessin matkaa. Onko se hauskaa ja mutkatonta?
Tutki perinpohjaisesti mobiilisivustoasi ja vertaa sen mukanaan tuomaa kokemusta digitaalisesti kilpailijoiden tuottamaan kokemukseen. Testaa erilaisia online-offline -kokemuksiasi. Ovatko ne saumattomia ja onko niitä helppo navigoida? Yhdistä tämä kokemuksesi tietoihisi verkkosivuston nopeudesta, pullonkauloista ja muusta datasta asiakkaan digiostosprosessissa. Käy näitä läpi yhä uudelleen ja uudelleen, ja haasta liiketoiminta- ja kanavamalleja, jotka saattavat olla vanhentuneita.