Johdonmukaisuus. Tiedetään, että se lisää luottamusta ja asiakasuskollisuutta.
Mutta mitä tarkoittaa BRÄNDIN johdonmukaisuus? Se tarkoittaa, että asiakkaan ja brändisi jokainen kohtaamispiste on linjassa brändin perusarvojen ja konseptin kanssa. Äänisävy, visuaalinen esitys- ja viestintätapa sekä väritunnelma tekevät brändistäsi tunnistettavan ja mieleenpainuvan kaikilla online- ja offline-markkinointikanavilla.
Brändin johdonmukaisuuden edut ovat:
- Erottautuminen kilpailijoista
- Brändi-ilmeen muodostaminen
- Positiivisten tunteiden herättäminen
Kuinka brändin johdonmukaisuus varmistetaan ja ylläpidetään?
- Selvitä, minkä tyyppiset viestit ja kuvat resonoivat yleisösi kanssa.
- Kiinnitä huomiota sisäiseen brändäykseen ja yrityskulttuuriin.
- Luo brändityylin opas brändielementtien ja -sääntöjen määrittelemiseksi.
- Pidä johdonmukainen äänisävy ja brändin persoonallisuus, kun kommunikoit offline-tilassa tai sosiaalisen median alustojen, verkkosivujen tai blogin kautta.
- Arvioi verkkomarkkinoinnin trendejä ja alustoja sekä määrittele ne kanavat, jotka vetoavat kohdeyleisöösi.
- Valitse oikea vaikuttaja edustamaan brändisi.
Tarvitsetko apua brändisi johdonmukaistamisessa tai sosiaalisen median markkinointistrategiasi luomisessa? Ota yhteyttä Sky5Mediaan tänään!
#sky5media #mainostoimisto #brändiidentiteetti #lahti #espoo #markkinointitoimisto #viestintä #markkinointistrategia